یكی از عوامل مهم توسعه تجارت الكترونیكی، ایجاد اعتماد و اطمینان به كاربران می باشد . که این اعتماد لازمه فعالیت و تجارت در محیط مجازی محسوب می شود.
با توجه به بررسی های انجام گرفته مهمترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار های اینترنتی به شرح ذیل می باشند:
- شناسایی مالك کسب و کار و امكان مراجعه در صورت بروز اشكال
- كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده
- گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش
- واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپس گیری پول
- محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران
- تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد
طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یك موسسه و مركز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد. در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.
در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.
بر همین اساس وب سایت دی ان ان پلاس به منظور جلت اعتماد کاربران خود اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نموده و در تاریخ 30 فروردین ماه 1394 موفق به دریافت این نشان از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت گردید است.